حمایت از کالای ایرانی

حمایت از کالای ایرانی
 

منوي اصلي

 سامانه مدیریت تسهیلات بانکی 
 توسعه سامانه های نوین آبیاری 
 ثبت نام شناسنامه بهره بردار 
 درخواست صدور پروانه 
 سامانه ثبت اطلاعات ایثارگران 
 سامانه ثبت نام تسهیلات بانکی 
 سامانه خدمات فنی و مشاوره ای 
 سامانه رسیدگی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی 
 سامانه سوخت 
 سامانه شناسنامه بهره بردار 
 سامانه فراگیر آموزش کارکنان 
 سامانه کارمند ایران 
 طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی 
 فرم بازدید و نظریه کارشناسی 
 هواشناسی و سیبستم باران 
 پنجره واحد خدمات الکترونیک و ثبت درخواست مجوز 
 فرآیند ارائه خدمات مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی 
 فرآیند ارائه خدمات معاونت بهبود تولیدات دامی 
 فرآیند ارائه خدمات معاونت بهبود تولیدات گیاهی 
 فرآیند ارائه خدمات معاونت توسعه مدیریت و منابع 
 پرسشنامه طرح تکریم ارباب رجوع 
 آرشیو خبری 
 آشنایی و ارتباط با مسئولین 
 اطلاعات تماس با سازمان 
 اهداف كلان وزارت جهاد كشاورزی 
 تاريجچه و قانون تشكيل وزارت جهاد كشاورزی 
 ساختار تشکیلاتی 
 سياستهای كلی نظام اداری 
 منشور اخلاقي سازمان 
 وظايف و اهداف جهاد كشاورزی 
 پيام رئيس سازمان 
 اداره کل امور عشایر 
 اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری 
 اداره کل دامپزشکی 
 سازمان تعاون روستایی استان 
 سازمان نظام مهندسی کشاورزی 
 صندوق توسعه کشاورزی 
 مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی 
 مرکز تحقیقات کشاورزی 
 نظام صنفی کشاورزی 
 حوزه نمایندگی ولی فقیه 
 معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی 
 معاونت بهبود تولیدات دامی 
 معاونت بهبود تولیدات گیاهی 
 معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی 
 روابط عمومی 
 مدیریت ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات 
 مدیریت امور اراضی 
 مدیریت تعاون روستایی 
 مدیریت حراست سازمان 
 مدیریت شیلات 
 مدیریت صنایع کشاورزی 
 مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی 
 پایگاه مقاومت بسیج امام حسین (ع) 
 گروه نوسازی و تحول اداری 
 آرشیو خبری 
 فرایند های خدمت 
 لیست شرکت های خدمات فنی و مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی 
 اداره کل هواشناسی 
 استانداری 
 صدا و سیما 
 بانک اطلاعات داده های کشاورزی 
 تنوع گیاهان دارویـی در آذربایجـان غربی و تاثیر آن بر اقتصاد و توسعه بخش کشاورزی استان 
 بخشنامه ها و دستورالعمل ها 
 سازمان اموراراضی کشور 
 سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی 
 مرکز آمار ایران 
 نقشه جامع علمی کشاورزی 


 

نظرسنجي

اين بلوک فاقد محتوا مي باشد .
 

پیوندها

 
اين نشانگر را هنگام مطالعه متن به جاي مورد نظر انتقال دهيد
پايگاه اطلاعات
صفحه اصلي  ارسال مطلب

جمعا 46 سرفصل و 132 صفحه در بانک اطلاعاتي درگاه موجود است .

وظایف اداره روابط عمومی




نيم نگاه:
روابط عمومي مجموعه اي از اقدامات و تلاش هاي آگاهانه ، ‏سنجيده و برنامه ريزي شده به منظور جلب مشاركت عمومي و كسب تفاهم متقابل بين يك سازمان و گروه هاي مورد ‏نظر آن سازمان است .
بايد پذيرفت كه روابط عمومي دانش، فن، ‏هنر و تخصص است كه داراي اصول فلسفي خاصي بوده و از ‏انگيزه بالايي براي خدمتگزاري به مردم و جامعه برخوردار ‏است . آنچه امروز در روابط عمومي شاهد آن هستيم ضعف در ‏استفاده از تكنيك ها و فنون نيست بلكه كيفيت استفاده از آنهاست .‏ امید است با داشتن یک روابط عمومي پويا و با بهره گيري از فنون و تكنيك هاي ‏روابط عمومي به اهداف توسعه پایدار در بخش كشاورزي دست یابیم .‏
 

 

ارتباط با رسانه ها
رسانه ها نقش اطلاع رساني درجامعه را بعهده دارند و اين مهم بر عملكرد ‏روابط عمومي و نقش آن در ارتباط با رسانه ها تاكيد دارد . هدف از ارتباط ‏با رسانه ها تنها ارسال اخبار و گزارش عملكرد نيست بلكه بايد با رسانه ها ‏بگونه اي ارتباط برقرار نمود كه اين ارتباط دو سويه و بصورت فعال باشد . ‏ارتباط با رسانه مي تواند نقطه قوت روابط عمومي‎ ‎ها باشد.‏
عمده فعاليت :
- ارسال خبر، گزارش خبري (با تصوير و يا بدون تصوير) ‏
- برگزاري مصاحبه با مدیران ، رؤساي ادارات و كارشناسان
- جوابگويي به رسانه ها در مواردي كه سوالي مطرح نموده اند ‏
- برگزاري بازديد مطبوعاتی برای اصحاب رسانه از فعاليت ها و پروژه هاي شاخص
- برگزاري جلسات و نشست هاي كاري با اصحاب رسانه ‏
- تهيه بريده جرايد و بولتن خبري در سطح شهرستان و استان
- تهيه آرشيو فيلم و صدا از اخبار منعكس شده از صدا وسيما
- تهيه گزارش عملكرد از فعاليتهاي بخش ارتباط با رسانه بصورت سه ماهه در قالب ‏گزارش كارفصلي ‏(نظام نامه اطلاع يابي واطلاع رساني توسط مديريت روابط عمومي تهيه و ارائه شده است.)‏

ارتباطات مردمي
ديدار چهره به چهره هميشه از اساسي ترين ابزار ارتباطات بوده و هست ‏‏. با اين نوع ارتباطات ، بسياري از مشكلات بصورت آني مرتفع مي شود لذا با ‏توجه به اهميت موضوع مسئولين روابط عمومي بايد براي اين مقوله جايگاه ‏ويژه اي در نظر بگيرند .‏
عمده فعاليت :
- تهيه و تنظيم تقويم ملاقات مردمي رئیس سازمان و یا مدير شهرستان ، ديداربا كاركنان و اعلام به همه ‏رسانه ها ، مردم و همكاران
- تهيه گزارش از روند اجراي اين ملاقات ها بصورت سه ماهه ‏
- ارزيابي اين نشست ها و ملاقات ها با استفاده از فرم هاي نظرسنجي ‏
- برنامه ريزي براي نشست هاي صميمي همكاران با مدير بصورت بین بخشی
- حضورمديران درمجامع و محافل عمومي
 

همايش / مراسم / نمايشگاه
يكي از فنون روابط عمومي براي معرفي دستاوردهاي بخش کشاورزی ، ‏برگزاري همايش ، مراسم يا نمايشگاه است و مسئول روابط عمومي ‏بايد ضمن داشتن تقويم برگزاري اينگونه برنامه ها با استفاده از ‏تكنيك هاي برگزاري موارد ذكرشده را ارزيابي نمايد .‏
عمده فعاليت :
‏ - تهيه تقويم برگزاري همايش / مراسم / نمايشگاه در ستاد استان و شهرستان ها ‏
- برنامه ريزي عملياتي برای برگزاري نمايشگاه ‏
- استفاده از امكانات روز در همايش ها ، مراسم و نمايشگاهها
 

انتشارات
يكي ديگر از ابزارهاي روابط عمومي براي نشر و اطلاع رساني برنامه ‏ها ، فعاليت هاي انتشاراتی مي باشد. براين اساس روابط عمومي ضمن ‏ترسیم اهداف انتشاراتی ، لازم است تقويم زمان بندي شده اي براي ‏تمامي برنامه ها تهيه و بر اساس آن فعاليت نمايد . البته ضروري ‏نيست كه حتماً اين انتشارات با هزينه گزاف و گران انجام شود بلكه ‏ماهيت و محتواي آن بسيار مهم است .‏
عمده فعاليت :
- داشتن تقويم فعاليت انتشاراتي درسال ‏
- پوشش تمام فعاليتهاي مديريت در حوزه انتشارات درقالب ‏بروشور ، بنر،استند ، سي دي ، كاتالوگ ، پوستر و... .
 

تبليغات محيطي
فضاسازي محيط اداري هميشه توانسته است ديدگاه مخاطبين سازمان ‏را نسبت به آن سازمان تغيير يا اصلاح نمايد .‏
عمده فعاليت :
- تهيه تقويم آذين بندي ساختمان اداري در مناسبت هاي مختلف ( ملی - مذهبی )
- نظارت بر تزئين فضاي داخلي و بيروني ساختمان هاي اداري
- نصب پوسترها وبروشورها وكاتالوگ هاي تبليغاتي درتابلوي اعلانات ‏
- نصب پلاكارد در محل هاي اجتماع مردم
 

سمعي و بصري:
تهيه اسناد و داشتن مرکز آرشيو تصويری از فعاليت های درون و برون سازمانی بسيار مهم و ضروري است .
عمده فعاليت :
- داشتن آرشيو فني از فعاليت هاي سمعي و بصري ‏
- قابل ارائه بودن اين فعاليت در كمترين زمان به مديريت (بصورت الكترونيكي ‏وحجمي)‏
- نصب و پخش تصاوير براي همكاران به مناسبت هاي مختلف و بهره برداري از آنها

پژوهش و افكار سنجي
درروابط عمومي ، بهتر است هركاري بر اساس پژوهش انجام شود و ‏داشتن پژوهش، آن هم بصورت افكارسنجي ضروري است . علت اين امر ‏هم بدست آوردن اطلاعات فوري از روند فعاليتي است كه انجام مي ‏شود . افكارسنجي بايد در زمان كوتاه ، مطالب مفيد را در اختيار ‏مديريت قرار بدهد .
عمده فعاليت :
- داشتن تقويم اجرايي طرح نظرسنجي طي يكسال براي فعاليتهاي درون سازماني يا برون سازماني ‏
- داشتن فرم هاي خام نظرسنجي براي موضوعات خاص و يا طراحي فرم جديد با ‏توجه به شرايط و فرهنگ هر شهرستان و دهستان
‏ - انجام حداقل دو پروژه نظرسنجي با هماهنگي مديريت طي سال ‏

عضويت در كميته ها و مجامع عمومي روابط عمومي
روابط عمومی بدليل وظيفه مندي براي ارتباط درون سازمانی از يكسو و ‏برون سازمانی از سوي ديگر بايد در مجامع و كميته های ستادی و شهرستانی عضو فعال ‏باشد .
عمده فعاليت :
- حضور فعال و مستمر در كميته هاي استانی و یا شهرستانی
- ارائه گزارش فعاليت در كميته
- حضور فعال در نشست هاي روابط عمومي سازمان ‏ ‏
 

بازديد از پروژه ها / افتتاحيه ها /ملاقات با مسئولين شهرستان
با توجه به اهميت پروژه ها كه از نظر اقتصادي ، اجتماعي و حتي سياسي ‏مي تواند در بافت شهرستان تغير حاصل نمايد لذا روابط عمومي بايد در ‏اين موارد ‏‏مطلع باشد . ضروري است روابط عمومي با داشتن اطلاعات كافي ضمن ‏برنامه ريزي براي برگزاري امور ، گزارش هاي مطلوبي را ‏تهيه و از طريق رسانه ها اطلاع رساني نمايد.‏
عمده فعاليت :
- حضور مسئول روابط عمومي طي برگزاري اين برنامه ها بصورت فعال ‏
- تهيه گزارش خبري و ارسال به به رسانه هاي گروهي ملي ومحلي

ارتباطات الكترونيكي
1- ارتباطات الكترونيكي (‏ICT‏ )‏:
سرعت انتقال اطلاعات واخبار در عرصه كنوني جهان باعث تحولات بزرگي ‏در شكل گيري هر جامعه شده است .روابط عمومي بعنوان محل و مأمن ‏ايجاد ارتباطات برون سازماني هر نهاد يا مؤسسه بايد با استفاده از اين ‏شيوه هاي جديد اطلاع رساني ، ضمن سرعت دادن به فرآيند ارسال اخبار و ‏گزارش ، باعث رشد و ثبات فعاليت هاي فرهنگی سازمان باشد.
عمده فعاليت :
- داشتن اطلاعات كافي و بهره گيري از فن آوريهاي ‏IT
- ايجاد ارتباط الكترونيكي بصورت مداوم با سازمان ‏
- ايجاد صندوق پستي الكترونيكي فعال اختصاصي برای روابط عمومي در هر بخش
- به روز كردن اخبار بخش درسايت سازمان ‏ ‏
2-پيام كوتاه و تلفن گویا :
‏ ارسال پيام كوتاه از طريق سامانه و نیز داشتن تلفن گویا يكي از پرجاذبه ترين وسيله های ‏ارتباطي بصورت فردي وگروهي است . روابط عمومي ها با استفاده از ‏اين ابزار ضمن ارسال پيام هاي كوتاه فرهنگي و ترويجي مي توانند ‏به سؤالات مخاطبان پاسخ دهند.‏
عمده فعاليت :
- داشتن ليست تلفن همراه مخاطبان بصورت گروه بندي شده ‏
- تهيه متون پيام كوتاه براي مناسبت ها و برنامه هاي هر بخش بر اساس فرهنگ و ‏شرايط اقليمي هر بخش به تفكيك پيام ‏


1 

تاريخ نگارش: 1 ارديبهشت ماه ، 1391(15:58:55)
آخرين بروزآوري: 2 تير ماه ، 1397(12:09:52)
(2428 بازديد)